pages

Saturday 7 January 2012

AURAT PEREMPUAN TERLETAK PADA RAMBUT SAJA KE??

Setelah sekian lame tak update my entry, hari ini aku nak tulis bende yang aku sebenarnya da lame pendam. .tapi kalau diperap perasaan 2 tak elok juga. .aku yang terseksa nanti. . hehe kenapa aku pilih tajuk kat atas?? jeng jeng and jeng.  .tak, sebab ade orang tanya aku bab benda ni tapi tak mahu la mention nama die kan. .oleh sebab itu la aku tergerak hati nak tulis benda ni. .dia tanya kat aku macam ni:

   "eh AMIR, cube ko tengok budak perempuan 2, da la tak pakai tudung dia tak tahu ke yang kat kawasan kita ni kena tutup aurat, macam bagus je kan tengok die 2 tayang-tayang rambut"


 Ha soalan camtu la seorang hamba ALLAH ni tanya, lebih kurang la . .tapi bila aku tengok orang yang tanya soalan kat aku 2, ai minah ni harap pakai je tudung tapi mulut kalah aku!!haha. .tapi bila aku tengok penampilan dia dari atas sampai ke bawah, takde la tutup semua, pakai lengan pendek, baju ketat-ketat, stokin pun tak pakai tapi yang dorang tutup hanyalah rambut dorang tu. .tapi bila tengok orang tak pakai tudung punyalah kutuk bagai. .ish3 sambung2

Yang aku musykil tu sebenarnya, yang aku belajar time masa sekolah rendah dulu, ustazah aku kata aurat perempuan ialah semua anggota badan kecuali muka dan telapak tangan. .ustazah aku tak kata pun wajib kena tutup rambut je. .kalau tak tutup rambut dosa 100% tapi kalau just pakai lengan pendek je dosa 1% je. .tak ada pun. .tapi kenapa bila tengok orang tak pakai tudung korang kutuk gila-gila. .??2 yang aku pelik tapi benar tu. .padahal korang pun sama juga tak tutup aurat. .

 Tak bukan semua wanita bertudung macam tu tapi disebabkan seorang dua ni la yang menyebabkan title "WANITA BERTUDUNG" ni agak buruk. .yela pakaian tak kena langsung dengan atitude korang. .padahal member sendiri pun nak kutuk. . cuba korang tengok diri korang tu. . kalau tutup semua tapi nak kutuk aku boleh terima lagi tapi aku tengok sama je. .

Aku bukan nak menangkan orang yang freehair ni, aku akui sebenarnya aku lagi suka tengok wanita bertudung tapi bila da korang memburukkan orang tu padahal korang pun sama juga buka aurat. .tengok diri tu dulu oke. .

So, moral of the story, tak perlulah nak cakap pasal orang sedangkan diri kamu pun sebiji macam orang yang kamu katakan tu. .kan da macam membuka bekung sendiri tak gitu??bekung ke pekung??haha ape-apa lah jah oittt. . and one more thing, kalau nak betul-betul tutup aurat sebab agama itu lagi bermakna dari korang tutup sebab just untuk fesyen semata-mata. . memang tak salah untuk berhias-hias ni sebab ALLAH MAHA CANTIK dan sukakan kecantikan. .kan lagi molek kalau tutup aurat keranaNYA dan berhias keranaNYA. .berkat pun ada pahala pun dapat. .terpulang okeh=)


pakaian orang beriman yahudi: kalau YAHUDI pakailah tudung macam ni!!!credit to :blogserius


 p/s: entry ni still tak de kena mengena dengan individu-individu yang cepat terasa. .tapi kalu terasa faham-faham jela k. .dialog juga direka untuk kesesuaian entry =)

No comments:

MY LOVE