pages

Wednesday 24 August 2011

APABILA KITA INGKAR PERINTAH MAHA PENCIPTA MAKA..

      
huhu video ni sebenornye di cipta oleh syarikat membuat antivirus (sbnornya yang mncipta virus 2 sendiri)..kalu xcilap lah..haha xpe kte bole aplikasi animasi tersbut dalam kehidupan seharian kita. .kita boleh tgk la zaman skunk mcm2 kerosakan dah berlaku disebabkan oleh tangan kita sendiri, ALLAH telah berpesan dalam ayatNya:

                  "Janganlah membuat kerosakan di bumi setelah ia diperbetulkan, dan berserulah  kepada-Nya dengan rasa takut, dan penuh harapan. Sesungguhnya pengasihan Allah dekat dengan orang-orang yang berbuat baik." (7:56)


Tetapi kita sebagai "animation" ni xsedor diri, hanya memntingkan wang dan diri sendiri semata-mata sampai lupa apa tanggungjawab mereka di muka bumi ini. 2 yang sampai banjir kilat la ape la pas2 dok salahkan tuhan kenapa la turnkan bala padahal "bala" 2 sbnornye dari hasil kekretifan, keinovasian kite sendiri...amboi!!haha. Ingt!!balasan ALLAH tetap ada cuma xtau bile je Nya nk turunkan kat kita. .mybe arini, esok o time kiamat t??hanya tuhan saje yg tau..yela sbgai "animator", sukati la Die nk trnkan bala bile2 mase, kte sebagai "animation" ni time jela...da kate kita ni hamba.. so sedor la ckit.. 

Disebabkan tangan kita sendirilah yang menyebabkan KITE yang di"rosak"kan...kenapa??? yela contoh kalu banjir kilat kan boleh menyebabkan kehilangan nyawa tol x...kre rosak la 2. .ayya. .haha tapi kita xsedor sume 2:

"Apabila dikatakan kepada mereka, 'Janganlah kamu membuat kerosakan di bumi', mereka berkata, 'Kami hanyalah orang-orang yang membetulkan.' Sesungguhnya, merekalah orang-orang yang membuat kerosakan, tetapi mereka tidak menyedari." (2:11-12)

Ayat AL QURAN di atas da terang2 da menerangkan tentang apa yang telah kita lakukan. So paam2 jela k xkan nk terangkan satu2. Boleh 2 boleh tapi tkot salah je sebab ni kan ayat ALQURAN. ayat suci xleh di wat men2.. So marilah kita sama2 renungkan bersama k.. saya ni bkan owang baik o alim pown juz nk kongsi knowledge sy yang terpendam ni....ceh!!!haha selamat berpose n selamat ari raya..erk???da rye ke?? blom g an??haha...xpela wish jela takot xsmpat manelah tau kan=)

No comments:

MY LOVE