pages

Monday 9 January 2012

PILIHAN RAYA UMUM 13 SEMAKIN HAMPIR??


  PRU13 tak lama lagi?? wah excited pula aku nak tunggu bila la nak start pilihanraya ni.  .tapi yang agak menyedih dan memilukan hati aku ni ialah umur aku sekarang baru 19 tahun (bulan 4 ni baru naik 20tahun . .hehe) sedangkan syarat wajib nak mengundi kena umur 21 tahun ke atas. .euurrmm takpe la nak buat macam mana kan. .kecewa!!haha

  Semua sedia maklum yang pilihan raya yang akan datang ni still tidak diumumkan bila tarikh yang sesuai oleh Perdana Menteri kita tapi dengar cerita dalam suku tahun pertama tahun ni. . lebih kurang antara bulan Januari hingga Mac kot. .tak pe  la tapi aku still sedih!!huhu mengapa lah aku tak dapat mengundi!! kena tunggu 4 tahun lagi.  .adus

  Eh en. amir ko kalau diberi peluang untuk mengundi ko rasa nak undi sapa?? Eh adalah. . haha terus terang la yang aku kurang suka dengan BN tapi tak bermaksud aku ni pro PR. .hehe korang kena faham 2. . aku still tak nampak lagi apa yang bagus bagi kedua-dua pihak ni. .masing-masing ada kelebihan dan kekurangan . nobody perfect right? . tapi banyak kelebihan kepada PR la. .eh no3 PAS hehe pendapat aku so sukati aku la. . =)

  Walaupun aku tak dapat liputan yang agak meluas dalam bidang politik ni .yela asyik praktikal je. .so lepas praktikal ni lah kena gunakan sepenuhnya untuk aku back up balik semua story yang aku perlu tahu pasal politik ni. .bila aku tengok blog kawan-kawan aku macam-macam cerita yang aku dapat tahu . .dengan kes anwar ibrahim menang kes liwat, budak u dapat voucher. . haha tapi kes yang paling aku tak sangka ialah ada golongan "dajjal" ni yang sanggup menfitnah USTAZ AZHAR IDRUS. .masyALLAH!!
-USTAZ AZHAR IDRUS-
  Dan mengikut apa yang aku tahu orang yang menfitnah ustaz kita ni ialah orang UMNO!!haha ai hanya disebabkan politik semata-mata ko sanggup fitnah ustaz . .memang bodoh betul!! ya aku memang akui yang ustaz azhar ni orang PAS. .aku selalu gak layan ceramah dia kat youtube 2. .best, kelakar tapi penuh input yang bernas dan berguna untuk kita sebagai umat Islam. . tapi janganlah ko tabur macam-macam cerita pasal dia. . mentang-mentanglah ko dapat duit dari penulisan korang 2 sampai sanggup menfitnah ustaz!! Sori to say but disebabkan ko lah aku da tak respect ko punya parti. .daripada 50-50 sekarang tak tahu lah camne. . kalu korang nak tahu sapa punya angkara. . ni link die KLIK

OK berbalik kepada PRU13 tadi. . hehe aku harap kepada pengundi yang boleh mengundi ni nasihat aku:

  1. Pilihlah berdasarkan apa yang korang rasakan terbaik untuk negara.
  2. Jangan lah disebabkan mak bapa korang BN or PR, korang pun ikut je telunjuk parents korang, plzz la korang da besar boleh pikir mana yang terbaik tuk korang. Tak perlu jadi lurus sangat!!
  3. Jangan buat kecoh dekat tempat mengundi 2. .berkempem memang tak salah tapi jangan sampai ada pergaduhan ke pecah sana pecah sini. .kita orang Malaysia ok!! ikut je peraturan berkempen 2. . tak kan la aku yang tak cukup umur nak ajar korang. . haha
  4. Fikir dulu sebelum "X". . korang jangan wat tanda "dacing" ke "bulan" ke kat kertas undi tu. . kang buat abes minyak je datang mengundi kang. .haha
  5. Nanti nak tampal banner panggillah aku k. .teringat masa kecik dulu panjat tiang lampu nak letak sticker muka-muka korang!!haha dapat duit kot.. . .haha
  6. Pilihlah untuk agama dan masa depan korang. .janganlah pilih untuk besorkan perut anak-beranak korang je. .tak baik pentingkan diri sendiri kot . .

pilihlah mana yang kamu rasakan terbaik untuk masa depan kamu dan keturunan kamu.
p/s: macam biasa, entry ni memang tok orang yang cepat terasa!!haha so kalau terasa cepat-cepatlah boom aku..haha


No comments:

MY LOVE