pages

Wednesday 19 December 2012

Syiah are NOT Muslims!


      Salam semua wahai pembaca-pembaca yang dihormati. Cewah haha kat sini aku nak kongsikan satu benda yang bagi aku penting juga lah. Tengok jela title post ni kan. post ni aku ambil dekat facebook GERAKAN ANTI SYIAH MALAYSIA and aku nak share lah info ni kat korang semua. Maybe benda ni sedikit sebanyak memberi input tentang SYIAH ni.



Ok straight to the foward, ciri-ciri golongan syiah ni adalah:
  1. Mereka mengenakan songkok hitam dengan bentuk tertentu. Bentuk songkok yang dorang pakai tak seperti macam kita selalu pakai. Songkok mereka lebih kepada bentuk songkok orang Arab.
  2. Mereka tidak menunaikan solat jumaat dan mereka akan berdiri menunaikan solat zohor setelah imam memberi salam. Mengikut kepercayaan mereka, mereka tidak menyakini kesahihan solat jumaat melainkan bersama imam yang ma'shum (terhindar dari dosa) atau wakil dari kalangan mereka sendiri.
  3. Kalau selalunya kita akan mengakhiri solat kita dengan memberi salam tetapi tidak bagi pengikut syiah. Mereka akan menepuk kedua-dua paha mereka beberapa kali sebelum mengakhiri solat.
  4.  Mereka jarang solat berjemaah kerana mereka tidak mengakui solat lima waktu, tetapi bagi mereka hanya tiga waktu sahaja yg mereka akui.
  5. Pengikut Syiah selalu membawa AT-TURBAH AL-HUSAINIYAH iaitu sebiji batu atau segengam tanah yang digunakan untuk meletakkan kening mereka ketika solat tidak di dekati oleh orang lain.
  6. Cara mereka berwudhuk pun macam pelik tak seperti kita berwudhuk.
  7. Mereka semestinya tidak akan hadir dalam ceramah ahli sunnah.
  8. Mereka lebih mengingati Ahlul Bait, Ali, Fatimah, Hasan dan Husein radhiallahuanhu.
  9. Mereka tidak hormat kepada Saidina Abu Bakar, Saidina Umar, Saidina Uthman kerana lebih taksub kepada Saidina Ali.
  10. Pada bulan ramadhan, selalunya kita akan berbuka setelah mendengar laungan azan tetapi tidak kepada puak Syiah ini. Mereka akan berbuka puasa setelah melihat bintang-bintang berada di angkasa seperti kepercayaan kaum yahudi.
  11. Mereka tidak solat terawih semasa bulan ramadhan kerana bagi mereka amalan itu bid'ah.
  12. Mereka akan berusaha untuk melaga-lagakan antara jemaah-jemaah lagi (takde keje rasanya)
  13. Mereka jarang memegang dan membaca Al-Quran itupun dalam bentuk taqiyyah kerana bagi mereka Al Quran yang betul-betul "pure" adalah Al Quran yang berada di tangan Imam Mahdi.
  14.  Mereka tidak berpuasa di hari Asyura. Mereka hanya menampilkan kesedihan mereka pada hari tersebut.
  15. Mereka akan berusaha untuk mempengaruhi kaum wanita khususnya mahasiswi atau anak gadis kampung sebagai langkah awal untuk memenuhi keinginan mereka untuk melakukan mut'ah sekiranya mereka menerima agama Syiah tersebut. Mut'ah bermaksud benda yang boleh membuatkan kita rasa suka bila memanfaatkannya.
       Rasanya ini saja yang dapat aku listkan pasal Syiah ni. Original info ni sebenarnya dalam bahasa Indon so nampak la sikit bahasa keINDONannya. Moga-moga kita dijauhkan dari golongan-golangan sesat ini. AMIN salah dan silap semuanya dari aku sendiri dan yang baik hanyalah dariNya. =)


No comments:

MY LOVE